Arjen Wals
Arjen Wals doceert en doet onderzoek naar het ontwerpen van leerprocessen en leerruimten die mensen in staat stellen een zinvolle bijdrage te leveren aan duurzaamheid. Formeel is hij hoogleraar Transformatief Leren voor Sociaal-ecologische Duurzaamheid aan Wageningen Universiteit & Research, een van de toonaangevende internationale universiteiten op het gebied van milieu- en landbouwwetenschappen.
Wals bekleedt de UNESCO-leerstoel Leren voor Duurzaamheid. Hij is gasthoogleraar aan de Noorse Life Science University in Ås, waar hij de ontwikkeling van Whole Schools Approaches & Sustainability ondersteunt. Tevens is hij redacteur en mederedacteur van een aantal populaire boeken, waaronder: Higher Education and the Challenge of Sustainability (Kluwer Academic, 2004), Creating Sustainable Environments in our Schools (Trentham, 2006), Social Learning towards a Sustainable World (Wageningen Academic, 2007), Learning for Sustainability in Times of Accelerating Change (2012), Envisioning Futures for Environmental and Sustainability Education (Wageningen Academic, 2017), en Whole School Approaches to Sustainability (Springer, 2024).
Wals was eerder senior beleidsadviseur voor UNESCO’s Global Education Monitor Report “Education for People and Planet” over de rol van onderwijs in het helpen realiseren van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) van de VN.