Een inkijkje in de marketing, van de site van Nyenrode:
“Om een goede marketeer te zijn, moet je allereerst aan de slag met je eigen marketing”, zo stelt Henry Robben. Hij is hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit en spreker in het Marketing Leadership Program.
“Het Marketing Leadership Program (MLP) helpt senior marketeers om een leidende positie in te nemen binnen hun organisatie. Deelnemers leren hoe zij het vertrouwen kunnen winnen van medebestuurders en hen kunnen mobiliseren en motiveren om gezamenlijk het verschil te maken. Dat marketing voornamelijk om reclame zou draaien, is volgens Robben een hardnekkige perceptie. “Marketing draait om het creëren van waarde voor de klant, waarbij tegelijkertijd waarde voor de organisatie wordt gecreëerd.””
“Robben ziet dat niet alle organisaties evenveel waarde hechten aan de rol van marketing. “Dat is best vreemd als je bedenkt dat marketeers als enige de klant vertegenwoordigen. Bestuurders vergeten vaak dat je eerst effectief moet zijn voordat je efficiënt kunt zijn. Daarmee bedoel ik dat ze de financiële resultaten voorop stellen, in plaats van zich af te vragen of ze wel met de juiste dingen bezig zijn. En daar kunnen marketeers bij helpen.””